Pages

Thursday, July 7, 2011

AKU BANGGA DENGAN KAMU SEMUA!!!




Assalamualaikum…Ya Allah,kenapa hatiku seakan menangis..Adakah kekecewaan aku membuat aku jadi begini..TIDAK!!!TIDAK!!TIDAK!!..Aku di tipu..Biarlah..Aku reda apa yang mereka lakukan padaku..Aku yakin,pasti adakah hikmah di sebalik ini..Namun,apabila aku teringatkan kawan-kawan di sekolah lama,hatiku menangis kembali..YA!!YA!!YA!!..aku menangis bangga dengan kalian sahabatku!!!Kalian akan tinggalkan bumi Malaysia!!!!Aish..Syabas sahabatku!!!shabas!!!

“San,ko kalo ambik stam,InsyaAllah boleh dapat mumtaz”..kata Wafi..

“Belum tentu lagi la..ko pun hebat jugak..aku tak dapat kalah kan ko lagi!!!”…ana membalas..

“Mesti bestkan kalo kita dapat g mesir ramai-ramai?”..ana sambung lagi..

“(Wafi tersenyum)..best la..boleh dapat ustazah mesir wei”..kata wafi..

“Hoi!!!ko nak blaja ke nak mengorat..”..kata ana..(Ana dah biasa dengan sikapnya yang mudah mesra dengan kawan- kawannya dan kadang-kadang buat ana pening dengan sikapnya..)

‘Aku main-main je la”..Kata wafi sambil kami bertentangan mata..

            Itulah diantara dialog ana dengan salah seorang kawan rapat ana sewaktu di sekolah menengah dulu..Ya..Mesir,Madinah,Mekah..Bumi kecintaanku..Aku cinta!!!!Aku cinta bumi anbia’..
Sahabat,berjuanglah di bumi anbia’..aku ingat,aku juga akan turut serta kalian ,Namun,inilah jalan yang telah ditakdirkan padaku..Aku tidak pernah kecewa..Namun aku bangga,kerana aku juga bakal menjadi pendidik sebagaimana bapaku..

Ya Allah..
Aku rindukan Tanah Arab…
Mekah,Madinah dan Mesir…
Bumi kecintaanku,Bumi idamaanku…
Aku ingin ke sana Ya Rabbul Jalil…
Berikanlah aku kesempatan..
Walaupun hanya untuk sekali sahaja…

Ya Wahhab…
Masihkah ada kesempatan buatku…
Menjejakkan kakiku di bumi para anbia’…
Aku rindu Ya Allah...
Hanya Engkau yang tahu betapa rindunya aku …
Rindu yang pasti satu hari nanti…
Akan Engkau ubati bersama ubat yang akan Engkau beri…

Ya A’lim…
Bumi Mesir bumi yang terhormat…
Lautan ilmu berada di sana…
Izinkan aku berenang dan merentas…
Demi sejuta impian dan harapan yang sangat aku impikan…




        اللهم لا تدع في مقامنا هذا يا الله ذنبا إلا غفرته,ولا هما إلا فرجته,ولا دينا إلا قضيته,ولا مريضا إلا شفيته,ولا مبتل إلا 
عافيته,ولا ضا لا إلا هديته,ولا مسرعا إلا يسرته,ولا فقيرا إلا أغنيته,ولا سائلا إلا أعطيته,ولا بعيدا إلا قربته,ولا عدوا إلا خذلته,ولا مجاهدا إلا نصرته,ولا عازبا إلا زوجته,ولا حاجة من حوائج الدنيا والاخرة,لك فيها ريضا ولنا فيها صلاح,إلا قضيتها ويسرتها يا الله,يا الله,يا الله,يا رب العالمين.

        “ Ya Allah,janganlah Engkau biarkan pada diri kami ini dosa,kecuali Engkau telah ampuni akan dia,dan tidak ada kesusahan kecuali Engkau leraikan,tidak ada yang berhutang kecuali Engkau leraikan,tidak ada yang berhutang kecuali Engkau langsaikan,tidak ada sakit kecuali Engkau sembuhkan dia,dan tidak ada yang sesat kecuali Engkau memberi petunjuk akan dia,tidak ada orang yang susah kecuali Engkau permudahkan dia,tidak ada orang yang fakir,melainkan Engkau beri kekayaan akan dia,tidak ada orang yang memohon kecuali Engkau tunaikan dia,tidak ada yang jauh melainkan Engkau hampirkan dia,tidak ada musuh kecuali Engkau binasakan dia,tidak ada orang yang berjihad kecuali Engkau menolongnya,tidak ada orang yang bujanm kecuali Engkau kahwankan dia,tidak ada hajat daripada hajat-hajat dunia dan akhirat yang Engkau redhai padanya dan ada kebaikan bagi kami,kecuali Engkau tunaikann dia,dan permudahkan dia Wahai Tuhan Yang memelihara dan mentadbir sekalian alam”..Amin..




Luahan hati ana setelah usai menunaikan solat subuh berjemaah di masjid..Hari Jumaat..

No comments:

Post a Comment