Pages

Tuesday, July 5, 2011

...صالحاح



Ya Allah... 
Ya khaliq..
IndahNya akan ciptaanMU,
Menjadikan dia wanita solehah daripada berjuta wanita,
Sungguh Agung ciptaanMU,
Menjadikan dia wanita bergelar solehah..

Ya Rahman,
Aku menadah tangan pangan padaMU,
Bertahmid dan bertasbih memuja keagunganMU,
Jaga dan peliharalah dia,
Sebagaimana jasad dan roh saling bersama,
Jika salah satu telah tiada,
Maka,matilah dia..

Ya Rahman,
Limpahilah kasih dan sayangMU padanya,
Penuhilah jiwanya dengan Kasih dan sayangMU,
Buat mereka yang halal baginya…

Ya Syakur,
Aku bersyukur pada-Mu,
Kerna perkenalkan aku dengan wanita solehah,
Membuatkan aku bersa bangga dengannya,
Masih lagi ada wanita solehah sepertinya..

Solehah,
Peliharalah perhiasan yang ada pada dirimu,
Jangan ada yang menyentuh bahkan mencuri darimu,
Tetapi..
Berikanlah perhiasanmu buat yang halal bagimu..

Solehah..
Bukannya kecantikan menjadi taruhanku,
Bukannya  harta yang menjadi kegilaanku,
Bukannya kesempurnaan yang aku mahukan,
Tetapi..
Buarlah aku yang akan mengajar mu menjadi sempurna,
Di hadapan-Mu Yang Maha Esa…

" Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal
mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan
hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."..



No comments:

Post a Comment