Pages

Thursday, March 31, 2011

AKU TETAP SETIA MENUNGGU...






Tuhan....
Saat aku menyukai seorang teman…
Ingatkanlah aku bahawa akan ada sebuah akhir…
Sehingga aku tetap bersama Yang Tak Pernah Berakhir…

Tuhan.....
Ketika aku merindukan seorang kekasih…
Rindukanlah aku kepada yang rindu Cinta Sejati Mu…
Agar kerinduanku terhadap - Mu semakin menjadi…

Tuhan.......
Jika aku hendak mencintai seseorang…
Temukanlah aku dengan orang yang mencinatai – Mu…
Agar bertambah kuat cintaku pada – Mu…

Tuhan......
Ketika aku sedang jatuh cinta…
Jagalah cinta itu…
Agar tidak melebihi cintaku pada – Mu…

Tuhan....
Ketika aku berucap aku cinta pada – Mu…
Biarlah kukatakan kepada yang hatinya tertaut pada – Mu…
Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan karena – Mu…

Sebagaimana orang bijak berucap…
Mencintai seseorang bukanlah apa – apa…
Dicintai seseorang adalah sesuatu…
Dicintai oleh orang yang kau cintai sangatlah bererti…
Tapi dicintai oleh Sang Pencinta adalah segalanya...


2 comments:

  1. cinta itu mampu membutakan wahai sahabtku..Ingatlah ketika cinta adam dan hawa dipalsukan oleh iblis hanya kerana menjadikan buah itu kelihatan cantik untuk dipetik dan dimakan, begitu juga wanita...itu fitnah paling besar untuk seorang lelaki..tabahkanlah hati wahai sahabat, moga2 ada penyudah yang baik untukmu nanti..

    ReplyDelete
  2. kerana cinta juga kita diberi kekuatan..wanita juga hamba Allah..hormatilah dia..bimbinglah serta ajarlah dia dengan cara yang betul dan memberikan pengajaran kepadanya..bukan menganggapnya sebgai bahan fitnah semata-mata..seandainya anda hendak dihormati oleh orang lain..anda perlulah bermula dengan menghormati serta mengasihi semua hamba Allah..bukan asek memandang salah serta bahan fitnah sahaja semata-mata..

    ReplyDelete