Pages

Monday, February 28, 2011

BICARA SEBUAH HATI....





Ya Allah,

Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU..

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut pada-MU,
Agar tidak terjatuh hatiku dalam jurang nafsu…

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-MU,

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-MU,

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasih-MU,jagalah kenikmatan indahnya bermunajat sepertiga malam terakhir-MU,

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasih-MU,janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU,

Ya Allah,
JIka kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,jangan biarkan aku melampaui batas,

SEHINGGA,

Melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya KEPADA-MU…









No comments:

Post a Comment