Pages

Sunday, March 13, 2011

ANTARA KITA.....







Kalau engkau hendak menemui aku,
Turutilah jalan ku jangan jalanmu,
Jalanmu jalan nyata,
Jalan ku jalan rasa.

Berjalanlah engkau pada jalanmu,
Dan aku akan berjalan pula pada jalanku,
Ushakan kita sejalan, engkau dan aku,
Supaya tercapai yang di tuju.

Kalau engkau mengatakan kita sejalan,
Engkau harus dapat membuktikan,
Bukti yang dimaksudkan,
Ialah kesanggupan untuk menurutkan.

Engkau mempunyai keinginan,
Aku mempunyai kesanggupan,
Engkau  di luar aku di dalam,
Tempat mu di kiri aku di kanan.

Berjalanlah engkau pada jalanmu,
Untuk menjumpai aku lebih dahulu,
Dalam perjalanan kita bertemu,
Engkau dan aku.


Aku yang engkau jumpai diperjalanan,
Tidak akan engkau perdapat, kalau engkau tak tukar haluan,
Kerana disaat itu aku keluar, engkau ke dalam,
Dan untuk mendapat aku, jalanku yang akan di turutkan.

Berjalan pada jalanku,
Bererti engkau besertaku,
Dengan jalan itu engkau akan dapat mengenal aku,
Aku yang selama ini terahsia bagi mu.


No comments:

Post a Comment